Sposoby na ogrzewanie problematycznych przestrzeni

Sposoby na ogrzewanie problematycznych przestrzeni czyli master i wydająca odpowiednie bilety. Powszechnie stosowane są obecnie automatyczne systemy, które umożliwiają zrezygnowanie z zatrudnienia obsługi na parkingu. Klienci sami, korzystając najczęściej z panelu

Dodane: 26-04-2019 14:36
Sposoby na ogrzewanie problematycznych przestrzeni

master


Systemy elektryczne pozwalające nadzorować parkowanie samochodów

master

Właściwie coraz rzadziej możemy spotkać się z sytuacją, w której na parkingu oczekuje na nas osoba pobierająca opłaty za postój i wydająca odpowiednie bilety. Powszechnie stosowane są obecnie automatyczne systemy, które umożliwiają zrezygnowanie z zatrudnienia obsługi na parkingu. Klienci sami, korzystając najczęściej z panelu dotykowego wybierają określone opcje postoju. Po wjechaniu na parking wyjazd z niego jest możliwy tylko po uiszczeniu opłaty i odpowiednim zeskanowaniu biletu. Systemy parkingowe są tak skonstruowane, że najczęściej problemy, które mogą powstać w trakcie ich eksploatacji dotyczą nieprawidłowości w elektryczności i wtedy odpowiednią naprawą musi zająć się elektryk.


Wymienniki ciepła - podział

Ze względu na sposób przepływu ciepła wymienniki można podzielić na dwie główne grupy ? wymienniki kontaktowe (w których dochodzi do kontaktu płynów) oraz bezkontaktowe (w których płyny nie mają ze sobą kontaktu).

Wymienniki bezkontaktowe można podzielić na rekuperatory (wymienniki przeponowe, z bezpośrednią wymianą ciepła), regeneratory (z pośrednią wymianą ciepła) oraz złoża fluidyzacyjne.

W rekuperatorach płyny oddzielone są ścianką (przeponą), w poprzek której zachodzi wymiana ciepła. Jeżeli w wymienniku takim nie zachodzi dodatkowa generacja ciepła są to rekuperatory proste. Istnieją również rekuperatory, w których po jednej ze stron dodatkowo wytwarzane jest ciepło (np. na drodze reakcji spalania lub reakcji jądrowej). Wymienniki takie nazywają się rekuperatorami z wytwarzaniem ciepła. Przykładem takich wymienników są np. reformery lub kotły płomienicowe. Rekuperatory proste są najczęściej spotykaną odmianą wymienników w przemyśle. Należą do nich np. wymienniki płaszczowo-rurowe lub wymienniki płytowe.

W regeneratorach płyny naprzemiennie przepływają tą samą drogą. Wymiana ciepła jest możliwa dzięki magazynowaniu ciepła w złożu porowatym, przez które przepływają płyny. Proces taki nie jest ciągły, ale składa się z fazy ciepłej (w której ciepło jest oddawane przez płyn ciepły) oraz fazy zimnej (w której ciepło jest oddawane do płyny zimnego). Ze względu na nieciągłość procesu oraz ograniczenia konstrukcyjne wymienniki te są rzadziej spotykane w przemyśle.

W złożach fluidyzacyjnych zachodzą procesy, które są kombinacją procesów zachodzących w rekuperatorach i regeneratorach23. Złoże takie składa się ze zbiornika wypełnionego cząsteczkami ciała stałego. Na dnie zbiornika znajduje się wlot gazu, który przepływa przez zbiornik i opuszcza go na górze. Po osiągnięciu odpowiedniej prędkości przepływu gaz zaczyna unosić cząsteczki ciała stałego do góry. Cząsteczki unoszą się w zbiorniku zachowując się jak ciecz. Zbiorniki mogą być dodatkowo wyposażone w wężownicę lub płaszcz chłodzący. Ruch ciepła w takich aparatach odbywa się od cząsteczek ciała stałego (jak w regeneratorach) do gazu, a następnie poprzez ściankę płaszcza lub wężownicy (jak w rekuperatorach). Złoża fluidyzacyjne stosuje się np. w procesie zgazowania węgla, wytwarzania węgla aktywnego, suszenia, prażenia rud, krakowania i syntezy benzyny23.

.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Wymiennik_ciep%C5%82a


Niewielkie nagrzewnice samochodowe

Nagrzewnice samochodowe używane są w okresie jesienno-zimowym. Dzięki stosowaniu takich nagrzewnic we wnętrzu samochodu panuje przyjemna temperatura, co sprawia, że podróż samochodem jest bardzo bezpieczna dla osób chorych. Trzeba przecież pamiętać, że brak ogrzewania w samochodzie sprawia, że temperatura w nim panująca jest niewiele wyższa od temperatury na dworze. Taka sytuacja wpływa także bardzo ujemnie na sprawność działania samochodowych urządzeń. Trzeba jednak pamiętać, że w samochodzie nie powinno być zbyt gorąco. Taka sytuacja również jest bardzo niebezpieczna dla zdrowia, ponieważ za bardzo rozgrzany człowiek wychodząc na zimno bardzo szybko może się przeziębić. Dlatego wydaje się, że każdy kierowca powinien dostosowywać temperaturę w samochodzie do swoich potrzeb.